Dietetyk Radosław Bernat - zdjęcie profilowe
Dietetyk
mgr inż. Radosław Bernat
Zdrowe odżywianie - produkty dietetyczne
Telefon 504 428 093 do dietetyka we Wrocławiu 504 428 093
Email - radekbernat@4slim.pl - dietetyk online radekbernat@4slim.pl

Blog - Dietetyk Radosław Bernat

Triki dietetyczne

  • Jeżeli chcesz zredukować kaloryczność posiłków zamiast majonezu i śmietany używaj ketchup, musztardę lub jogurt naturalny. Tymi produktami zastąpisz majonez na kanapce, w sałatce, czy sosie.
  • Masło i margarynę zamień na serek almette lub musztardę, zmniejszysz przez to kaloryczność kanapki i unikniesz niekorzystnego łączenia tłuszczy z węglowodanami.
  • Jedz wolno i dokładnie przeżuwaj każdy kęs , dzięki temu szybciej się nasycisz mniejszą ilością pożywienia i dłużej nie będziesz czuć głodu. Dodatkowa korzyść z tego to lepsze trawienie i mniejsze wzdęcia/gazy.
  • Żuj gumę (bez cukru) podczas gotowania i po skończonym posiłku, aby uniknąć podjadania.
  • Jak już masz ochotę na „dietetyczne grzeszki” to wyciskaj na nie  sok z cytryny np. na tłuste jedzenie/chipsy, powodować to będzie, że potrawy nie smakują już tak dobrze i nie zjada się ich lub zjada mniej.
  • Przed większym posiłkiem wypijaj szklankę wody lub zjedz surową marchewkę, wypełni to żołądek i nieco go oszuka, a wtedy na pewno zjesz mniej.
  • Podawaj potrawy na mniejszym talerzu, oszuka to oczy, i żołądek. Na widok dużej porcji zostanie do twojego mózgu wysłany sygnał, że masz dużo do zjedzenia.
  • Alternatywą dla słodyczy będą na pewno orzechy, słonecznik, czy pestki dyni. Dostarczą wiele cennych składników do naszego organizmu, min. witaminy z grupy B, czy niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, które pomagają obniżyć poziom cholesterolu. Szybko sycą, ale nie jedz ich w nadmiernej ilości, bo zwiększą kaloryczność jadłospisu.
  • Nie wybieraj się na zakupy, gdy jesteś głodna/y, bo będzie Cię bardziej kusiło do kupna „niedozwolonych” produktów.
  • Będać na diecie, w restauracji lepiej zamówić porcję dla dzieci lub poprosić o większą porcję warzyw kosztem dodatków skrobiowych/węglowodanowych
  • Miej zawsze wartościowe, odżywcze produkty (orzechy,słonecznik, kabanosy,itp.) w domu/samochodzie/pracy, tak ażeby nie sięgać po szybkie i niezdrowe przekąski (chipsy, batony, napoje, słodycze)
  • Jedz na ostro, spowoduje to przyśpieszenie materii i zmniejszenie apetytu